Kwaliteitscontrole op werk uit Duitsland.

KLANT
Deutsche Glasfaser

DIENSTEN
Datasets controleren

WEBSITE
deutsche-glasfaser.de

De bedrijvengroep Deutsche Glasfaser plant, bouwt en exploiteert directe glasvezelverbindingen voor particuliere huishoudens en bedrijven. Met innovatieve plannings- en bouwprocessen realiseert Deutsche Glasfaser in nauwe samenwerking met de gemeenten snel en kostenefficiënt FTTH-glasvezelnetwerken – ook in het kader van bestaande financieringsprogramma’s voor landelijke breedbanduitbreiding. Om er voor te zorgen dat alle informatie op de juiste manier wordt verwerkt, wordt er een kwaliteitscontrole uitgevoerd door ons offshore team.

Uitdaging.

Duitsland wil een landelijke uitbreiding van het glasvezelnetwerk. En daar maken ze vaart mee. Ieder jaar verhogen ze het aantal huishoudens dat aangesloten wordt op het glasvezelnetwerk. De uitdaging zit vooral in het controleren van de datasets. Duitsland werkt samen met diverse onderaannemers en iedereen levert een gebied op een eigen manier op.

Om ervoor te zorgen dat alle informatie op dezelfde manier in het systeem staat, moet er een kwaliteitscontrole uitgevoerd worden. Het lukt Deutsche Glasfaser (DG) niet om dit door het eigen personeel te laten doen of geschikte mensen in de buurt te vinden. Ons offshore team helpt ze uit de brand.

Strategie

De aanleg van het glasvezelnetwerk gebeurt lokaal. De uitvoerders houden in digitale bestanden bij welke kabels waar in de grond zijn gelegd. Alle informatie over een bepaald gebied vormt samen een dataset. DG upload de sets in een door ons ontwikkeld systeem. Wij noemen dat het dashboard. Hier kunnen zowel de klant als wij in één oogopslag zien welke datasets klaarstaan om gecontroleerd te worden en wat de huidige status is.

Oplossing

Je kunt een datasets op verschillende manieren controleren. Om te achterhalen wat DG belangrijk vindt, heeft een medewerker van hen een training gegeven aan onze engineers. Het resultaat is dat we sneller kunnen werken om de gewenste kwaliteit te bereiken. Middels een feedback formulier geven we aan of een dataset aangepast moet worden. Het document koppelen we aan de set in het dashboard. Ook een vraag stellen kan via hetzelfde systeem. Hierdoor hebben we alle informatie direct bij elkaar en hoeven we niet heen en weer te mailen met bijlagen.

Jana Lammers — Business Manager DG

“Wij zijn blij dat Recognize ons kan helpen met de kwaliteitscontroles en dat zij hier ook een handig systeem voor hebben. Dit scheelt ons veel verwerkingstijd.”

LET’S
CONNECT!

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Of kun je iets voor ons betekenen? Dan horen we graag van je! Bel of mail gerust. We komen graag langs om kennis te maken. En natuurlijk staan onze deuren op de zevende verdieping van de Javatoren in Almelo ook altijd voor je open.