KLANT
Utilio
DIENSTEN
Sprint 0, Project strategie, UI/UX design, Content strategie
WEBSITE
utilio.com
Hoe kunnen we de monteurs beter aansturen en ondersteunen? Met deze vraag klopte Utilio aan bij Recognize. Door middel van een sprint 0 zijn alle mogelijkheden onderzocht. Het idee werd gepresenteerd door het scrumteam van Recognize: een platform op maat gemaakt. Het platform bestaat uit een applicatie en een beheerderssysteem. Tijdens de development fase is er gelet op gebruiksgemak en kunnen zowel opdrachtgevers als monteurs efficiënt afspraken inplannen, offertes verwerken en wordt de facturatie automatisch verwerkt.
Utilio, onderdeel van VolkerWessels Telecom heeft de wens om de monteurs die op zzp basis werken beter te kunnen ondersteunen. Het initiatief komt rechtstreeks uit de business van VolkerWessels Telecom en het idee speelde al een lange tijd. Hoe kunnen we onze monteurs beter aansturen en ondersteunen?
De samenwerking werd afgetrapt met een sprint 0. In deze fase werd alles vanaf nul opgebouwd. Wat zijn de doelstellingen? Wie is de doelgroep? Wat willen we ontwikkelen en wat is daar minimaal voor nodig? Alle mogelijkheden werden onderzocht.
Monteurs moeten de regie en controle kunnen houden maar er moet ook snel geschakeld kunnen worden tussen de opdrachtgever en de monteur. Daarnaast moet de dienstverlening naar de eindklant verbeterd worden. Alle bevindingen werden uitgewerkt en het team van Recognize presenteerde de digitale oplossing. Een app en portaal voor zowel de opdrachtgever als voor de monteur met real time informatie inclusief een website en de daarbij behorende branding.
Foto: Utilio
Het scrumteam van Recognize bouwde een heel platform op maat. Er is een applicatie ontwikkeld waarin de opdrachten van de opdrachtgevers afgestemd kunnen worden op basis van de locatie en beschikbaarheid van de monteurs. Daarnaast werd er rekening gehouden met vraag en aanbod en staat gebruiksgemak hoog in het vaandel bij het ontwikkelen van de app.
Ten tweede is er een web portaal ontwikkeld waarin beheerders diverse waarden in kunnen vullen. Deze vormen bijvoorbeeld de basis voor een opdracht of als informatie voor de eindklant. Alle output komt uit een white-label systeem zodat eindklanten kunnen zien dat het van een bepaalde opdrachtgever afkomt en de opdrachtgevers snel orders kunnen aanmaken. Tevens kan de opdrachtgever zien welke monteur een bepaalde opdracht heeft aangenomen.
De monteurs ervaren gebruiksgemak omdat ze alle informatie terug kunnen vinden in de applicatie. Hierin staan opdrachten die zij kunnen claimen, alle informatie rondom de opdracht en wordt tevens de facturatie automatisch verwerkt.
Het moment breekt aan; Utilo gaat live! Na intensieve samenwerking waarin veel kennis is opgedaan over de markt wordt de digitale oplossing actief gebruikt. In deze fase onderhoudt Recognize de ontwikkelde oplossing proactief.
Foto: Utilio
Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Of kun je iets voor ons betekenen? Dan horen we graag van je! Bel of mail gerust. We komen graag langs om kennis te maken. En natuurlijk staan onze deuren op de zevende verdieping van de Javatoren in Almelo ook altijd voor je open.