PLATFORM VOOR
LUXUEUZE, HANDGEMAAKTE SHIRTS.

KLANT
Velloro Napoli

DIENSTEN
Project strategy, UX research, UI/UX design, coding,
content strategy.

WEBSITE
velloro.com

Luxueuze, handgemaakte shirts die door de verfijnde details verschillen van alle anderen. Díe maakt Velloro. Velloro benaderde Recognize voor het bedenken, ontwerpen en ontwikkelen van een digitaal platform, inclusief een configurator waarmee consumenten shirts online kunnen ontwerpen en bestellen.

PLAN
DESIGN FASE.

Verschillende stoffen, patronen, kragen, knopen. Velloro biedt consumenten een scala aan ontwerpmogelijkheden voor hun shirts. Als eis stelde de organisatie dat alle mogelijkheden in een digitale oplossing verwerkt zouden worden. Voor het realiseren van deze oplossing stelde Recognize een Scrum-team samen en werd het project in verschillende fases, zogenaamde sprints, opgedeeld.

In de designfase bepaalde Recognize de strategie. Welke doelstellingen heeft het digitale platform? Wie is de doelgroep? Wat is nodig om de doelstellingen te bereiken?

Tijdens de sprint review, die volgde na de eerste sprint, presenteerde Recognize de strategie en een storyboard met een schets voor het gloednieuwe digitale platform. De sprint review is een soort basis van waaruit je verder werkt, de fundering van de applicatie. 

Het idee was om een webshop en configurator los van elkaar te bouwen en die te koppelen aan Magento. Eerder had Velloro al aangegeven te willen werken met Magento, een bestaand e-commerce platform waarmee ze al bekend waren.

BUILD
DEVELOPMENT FASE.

Tijdens de development fase gaat Recognize daadwerkelijk met de voorgestelde oplossing aan de slag. Het product van Velloro bestaat uit maatwerk, zodat de consument uit veel verschillende opties kan kiezen voor zijn eindproduct. Alle mogelijkheden moesten in de configurator verwerkt worden. Hiervoor bouwde Recognize een speciaal algoritme. Aan alle opties werden foto’s en prijzen gekoppeld. Zo weten consumenten precies hoe hun ontwerp eruit komt te zien en hoeveel het kost. 

Naast de configurator bouwde Recognize de webshop in Magento. Recognize maakt normaliter maatwerk software. Het bestaande e-commerce platform was nieuw en Recognize heeft samen met Velloro goed onderzocht of dit daadwerkelijk de juiste keuze was. Recognize wil zeker weten dat er goed werkende software wordt geleverd. 

Uiteindelijk koppelde Recognize de webshop en de configurator aan elkaar en werd een oplossing gebouwd zodat beide platforms goed met elkaar kunnen communiceren. Het resultaat: een gebruiksvriendelijk en conversiegericht digitaal platform.

Used tools
Aantal sprints
6
Aantal regels code
38.000
Aantal verschillende systemen
4
Aantal koppen koffie
59

RUN
MANAGEMENT FASE.

Velloro’s wens is dat de webshop en configurator zeer gebruiksvriendelijk zijn. Daarom heeft het team van Recognize extra aandacht besteed aan de mobiele versie.

Bovendien zorgt Recognize ervoor dat het platform continu geoptimaliseerd worden. Beide onderdelen moeten namelijk altijd en overal goed en snel werken.

In Napels staan ze versteld van het digitale platform. Bijzonder om te zien dat we met zo’n digitaal middel, zulke mooie stappen kunnen maken. We leveren maatwerk, het werkt gebruiksvriendelijk en de consument heeft nog steeds een tal van mogelijkheden. En ondertussen kunnen we efficiënt werken aan de bestelde shirts in onze fabriek. Een mooi voorbeeld van digitale transformatie, aldus Velloro.

Ray Florentinus — FOUNDER & DIRECTOR VELLORO NAPOLI

“Geen poespas, mensen die meedenken, snelheid en heldere communicatie. Dat is Recognize in een notendop. Na een prettige samenwerking is het resultaat een maatwerk platform zoals maatwerk bedoeld is. Erg blij mee!”

LET’S
CONNECT!

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Of kun je iets voor ons betekenen? Dan horen we graag van je! Bel of mail gerust. We komen graag langs om kennis te maken. En natuurlijk staan onze deuren op de zevende verdieping van de Javatoren in Almelo ook altijd voor je open.