KLANT
VolkerWessels Infra
DIENSTEN
Project strategie, UX research, UI/UX design, procesoptimalisatie
Hoe kunnen we medewerkers op de bouwplaats digitaal ondersteunen? Met die vraag klopte de divisie Infra van Volkerwessels bij Recognize aan. Bij deze divisie zijn de kennis en kunde van alle infrastructuurbedrijven van de bouwonderneming gebundeld. De divisie realiseert grote infrastructurele projecten en vroeg Recognize om ondersteuning bij een digitaliseringsslag. Het doel: administratieve processen voor medewerkers vereenvoudigen en klanten sneller kunnen helpen. Het resultaat? Eén digitaal platform dat bestaat uit een app, website en een beheersysteem.
De divisie Infra van VolkerWessels bestaat uit zes werkmaatschappijen: KWS, VolkerRail, Vialis, Infra Competence Centre, Volker Stevin Materieel en Van Hattum en Blankevoort. Elke werkmaatschappij heeft een eigen werkwijze en eigen systemen. Dit betekende ook dat er veel apps in omloop waren waardoor er veel onduidelijkheid ontstond.
Om voor de gehele divisie de juiste digitaliseringsslag te maken, liepen we gezamenlijk de sprint 0 door. Tijdens de sprint bleek uit diverse interviews dat we de meeste impact konden maken op het gebied van kwaliteitsborging. Voor het borgen van de kwaliteit tijdens infraprojecten werden namelijk veel papieren formulieren en vijf verschillende apps gebruikt. Het idee was om één platform te realiseren voor het borgen van de kwaliteit en onderhoud: AssetCheck.
Tijd om te starten met het ontwikkelen van AssetCheck. Om de week leverde het scrumteam een klein deel van de app en beheerinterface op. Dit werd steeds getest door een werkgroep die bestond uit diverse medewerkers van de zes infra ondernemingen. Ook namen medewerkers deel aan pilots. De eindgebruikers zijn zeer belangrijk bij het ontwikkelen van een applicatie.
Na een intensieve samenwerking was het zover: AssetCheck ging live! In de nieuwe app vinden medewerkers van de divisie Infra alle formulieren die nodig zijn om de kwaliteit tijdens projecten te borgen. Ingevulde formulieren worden automatisch verzonden naar de juiste locatie of personen.
Het digitale platform dat bestaat uit een app, website en een beheerderssysteem heeft een professionele en herkenbare uitstraling waardoor er geen onduidelijkheid meer heerst over de functionaliteit van het platform. Daarnaast is tijdens het ontwikkelen gelet op het gebruiksgemak waardoor medewerkers het platform makkelijk adopteren. Dit alles zorgt er ook nog eens voor dat het bijdraagt aan een snelle oplevering aan de klant.
Op dit moment wordt AssetCheck binnen de divisie geïmplementeerd en doorontwikkeld. Zo kunnen medewerkers binnenkort ook formulieren over het onderhoud van assets via de app invullen. Bovendien zullen medewerkers in de toekomst inspecties via de app kunnen uitvoeren. Een mooi voorbeeld van hoe slimme techniek de samenwerking en de workflow bevordert.
“Typerend voor Recognize? Open en transparant. Tijdens het project ontstond een vertrouwensband, we waren écht een team".
Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Of kun je iets voor ons betekenen? Dan horen we graag van je! Bel of mail gerust. We komen graag langs om kennis te maken. En natuurlijk staan onze deuren op de zevende verdieping van de Javatoren in Almelo ook altijd voor je open.